Höst-söndag

Idag har det varit en riktig höst-dag här. Nu har vi gått över till vintertid och så även tagit in utemöblerna. Det var mörkt redan kvart över fem och nu kommer det inte bara ljust längre när vi kommer hem från jobbet. G hittade en reflexväst till mig igår som jag ska använda när jag springer mina rundor, för nu kommer det ju även vara mörkt under den stunden.

Vi startade dagen med en lugn frukost och tog sedan hand om äpplen som vi fick med oss från svärföräldrarna. Blev mycket att stoppa i frysen. Gott det. Efter det tog vi med oss matsäck och åkte ut till Björkö och gick sen långa promenaden. Skönt att komma ut och gå en runda. Mitt i promenaden började det regna som tusan, himlen öppnade sig verkligen för en liten stund. Tur att G hade stoppat ner regnbyxor :-D.

Bakade pepparkakssnitt på eftermiddagen, dem blev så goda! Och så enkla. Doftar jul här hemma :-).
G åkte och köpte lite indiskt till middag idag. Också det, jättegott.

Det har varit en bra helg, imorgon startar en ny vecka med nya utmaningar.

Lämna gärna en snäll kommentar, då blir jag glad.