Vårat bröllop

En dag som jag seeeent kommer att glömma, förhoppningsvis……

En varm, mycket varm dag, inte bara stekande sommar-sol-het utan också varm av kärlek från alla håll och kanter. Det var mycket att ta in på en gång. Två dagar efter hade jag börjat smälta det hela och förstått vad som hade ”hänt”. Jag tittade på min klänning och storgrät över hur fint, vackert och roligt allt var. Ett års planerande ägde rum denna dag, 19 juli, och den gick så fort… Insöp varje minut av dagen, allt som sades och gjordes till/för oss… Tror att det är viktigt att njuta till max utav hela dagen.

Alla var så fina och glada, alla verkligen. Och pappa var så nervös när han höll det finaste tal jag hört.
Vi hade inte så stort bröllop, vi valde att ha ett mindre med de som vi känner står oss närmast och det är jag otroligt glad för. Sammanlagt blev vi 33 stycken, 3 saknades. Och bröllop kostar, det gör det verkligen, trots att vi var få så hamnade vi på 6-siffrigt. Men jag är så otroligt tacksam över hela bröllops-cirkusen så det är väl värt varendaste krona!

Vi gifte oss på Råda Säteri i Mölnlycke, ett otroligt härligt ställe. Man blir väldigt rofylld när man är där. Parken är jättevacker och huset är så himla stiligt, gammalt och charmigt. En idyll! Vi fick så otroligt mycket beröm utav gästerna för att vi valde ett så fint ställe att ha bröllopet på. Det kunde verkligen inte blivit bättre… Mat och servering var i världsklass. Vilka härliga människor, har aldrig varit med om något liknande. Man kände att vi lagt vårat bröllop i rätta händer.

Och jag fick min man kl 16.00 i strålande sol, på baksidan av huset mitt bland gästerna och gruset och aldrig har jag känt mig så vacker och lycklig som då. Underbar känsla. Att jag skulle gifta mig… det trodde jag inte för 10 år sedan.

_04B1486

_04B1611

Viktor Sundberg fotade oss och jag är så nöjd, han är grym på foto och härlig att prata med.
Är så glad över att jag klickade vidare på google när jag sökte efter bröllopsfotograf.

Ulrika O på Mölnlycke Blomsterhandel gjorde min bukett, G´s corsage och min lillasysters tärnbukett. Jag fick se min brudbukett dagen innan lite av misstag, men herregud, jag ville bara gråta och kramas av lycka, så fin den blev! Helt fantastisk och doftade ljuvligt austinrosorna.

Elin på Salong Clara gjorde hår och smink på mig och min lilla tärna. Elin är också så jäkla bra på det hon gör. Jag kände mig även där i rätta händer. Tur att jag googlade mig vidare på brudklädsel också. Superbra kontakt, hel-nöjd.

Jag är, alla inblandade, er evigt tacksam för det jobb de gjorde. Och alla har varit så himla trevliga, det är nästan överväldigande 🙂 Jag kände mig som en prinsessa.

En reaktion på ”Vårat bröllop

Lämna gärna en snäll kommentar, då blir jag glad.