Sommarhöst

Vilket väder vi har haft på senare tid. Sedan början på september är det som att det tar igen den andra halvan av augusti som inte var särskilt bra vädermässigt. Nu har det varit strålande solsken och ljummet i luften, ovanligt för september. Men nu till veckan väntas det bli kyligare och ja, det är väl med all rätt. Det är ju höst nu så. Det har varit runt 9-10 grader på morgonen och 20-21 på eftermiddagen, lite svårt med klädseln då tycker jag, men jag gnäller inte över´t ;-).

Annars då?
Jo, vi (jag och min maaaaan) har tagit hand om helgerna ganska väl på det senaste. Varit ute i Tofta naturreservat och gått en fin promenix (förrförra helgen…). Och nu i lördags var vi i Svartedalen naturreservat, in i urskogen och ”skogsvandrade”. Det var häftigt, riktigt härlig och häftig natur. Strålande väder också (hehe, mycket väder i detta inlägg). Vi hade med oss bästa mackorna från Café Kvarnpiren, alla mackor där är supergoda, denna dag fick det bli köttbullar och rödbetssallad. Vi satt i ett vindskydd alldeles vid ett tjärn, myste i solen, det var livsnjuteri på högsta nivå. Vi sparade efterrätten till Ragnhildsholmen som vi också tog en tur till. Satt vid den gamla borgruinen, åt äpplebullar och drack te.

Så det ser jag tillbaka på nu under arbetsveckan. Skönt när man fyller på tanke- och minnesförrådet på helgen med sådant man tycker om. Städningen på söndagen var också himla bra att vi gjorde. Tummar upp!

Nu är det nära helg igen, torsdag idag, gillar det.

image

Lämna gärna en snäll kommentar, då blir jag glad.